среда, 23 марта 2016 г.

Читання як ресурс успішного навчання кожної дитини


Без високої культури читання, наголошував В.О.Сухомлинський, немає ні школи, ні справжньої розумової праці. Вміння швидко знайти потрібну інформацію, оцінити її можливість і перспективність використання, засвоїти нові знання — все це вимога нашого часу. Щоб набути необхідних навичок, потрібно навчитися швидко читати.
         Саме це  питання розглядали вчителі початкової школи, зібравшись у затишній залі НВК № 56 за планом міського методичного кабінету на семінар-практикум з теми “Читання як ресурс успішного навчання кожної дитини. Учасниками семінару  були молоді вчителі початкових класів. Високий рівень підготовки та проведення семінару методичним об’єднанням учителів початкових класів закладу засвідчив серйозну кропітку роботу педагогічного колективу, тісну співпрацю з адміністрацією НВК.

Перед учасниками семінару виступила  директор навчально-виховного комплексу Микитюк Світлана Василівна, яка зауважила, що організація навчально-виховного процесу в початковій школі передбачає осучаснення предметно-змістовного компоненту, проінформувала про організацію навчального процесу, акцентувала увагу на тісній співпраці вчителів І й ІІ-ІІІ ступенів, розглядаючи наступність як забезпечення безперервної освіти з урахуванням самоцінності певного віку як перспективність розвитку особистості.
Продовжила теоретичну частину семінару заступник директора з навчально-виховної роботи Костюкевич Л.А. Вона ознайомила присутніх з основними напрямами роботи вчителів початкових класів з даної теми. Виступ заступника супроводжувався мультимедійною презентацією, що давало змогу учасникам семінару більш аргументовано сприймати почуте. 
         Практична частина семінару була представлена  у вигляді майстер-класу з елементами відеоуроків. Розкриття теми семінару проходило через презентацію досвіду роботи вчителів початкових класів, під час якого до виконання практичних вправ були залучені всі присутні.
            Вчитель-методист Болдіна О.В. наголосила, що швидкісне читання – це швидке сприйняття графічної інформації з високим коефіцієнтом засвоєння змісту, ознайомила молодих вчителів з тренувальним  комплексом «Нічне золото», «Розширення», «Телетайп», «Ковзання по строках».
         Учитель початкових класів Корчагіна Н.В. поділилася своєю системою роботи, яка заснована на реалізації законів розвитку психіки та стимулюванні зацікавленості учнів до процесу читання.
         Вчитель – початківець Чиньонна А.А. розкрила зміст системи роботи Н.В.Зайцева, спрямованої на виявлення резервів навчання оптимальному читанню школярів – правильному, свідомому, швидкому.
Гнідко Н.В. продемонструвала методичний прийом «жужачого» читання, а Літвакова Л.В. – провела практичні вправи на виразне читання.
Учитель російської мови і літератури Желєзнікова Т.А. ознайомила присутніх з правильністю та темпом читання учнів середньої школи.
У заключному слові методист методичного кабінету Воропаєва Н.М. зазначила, що урок читання в початкових класах займає особливе місце серед інших навчальних дисциплін. Адже загальновідомо, яку роль в житті людини відіграє література, як вона впливає на формування її як особистості. Значущість уроків класного читання полягає в тому, що на них у комплексі вирішуються навчальні і виховні завдання: розширюються знання дітей про навколишню дійсність, минуле і сьогодення країни, формуються елементи світогляду, позитивні моральні якості, школярі розвиваються розумово і естетично, оволодівають основами самостійного набуття знань. Вирішення навчальних завдань полягає насамперед у тому, щоб сформувати навички швидкого, свідомого, правильного читання та познайомити із змістом твору, що вивчається на уроці.




Комментариев нет:

Отправить комментарий