четверг, 29 октября 2015 г.

Моральне та національно-патріотичне виховання

Проблема патріотичного виховання сучасної молоді є дуже актуальною для формування цілісних особистостей. Головною задачею національно-патріотичного виховання молоді є формування у особистості ціннісного ставлення до навколишньої дійсності та самої себе, активної за формою та моральної, за змістом, життєвої позиції.
Метою навчання курсу «Інформатика» є формування і розвиток предметної ІКТ-компетентності та ключових компетентностей для реалізації творчого потенціалу учнів і їх соціалізації у суспільстві, що забезпечить готовність учнів до активної життєдіяльності в умовах інформаційного суспільства та їх спроможність стати не лише повноцінними його членами, а й творцями сучасного суспільства.
Таким чином, в умовах інформаційного суспільства є проблема організації патріотичного виховання на уроках інформатики.
Вирішення даної проблеми досягається за допомогою поєднання інноваційних технологій із дидактичним матеріалом, що має зміст патріотичного характеру. Тому під час вивчення кожної з тем інформатики звертається увага учнів на вклад українських учених у розвиток інформаційних технологій. Так, наприклад, під час засвоєння теми: «Історія розвитку обчислювальної техніки» особлива увага звертається на такі факти:
-         український учений, професор Михайло Кравчук створив проект першого в світі комп’ютера;
-      український вчений В.М.Глушков є фундатором наукової школи кібернетики;
-        Ющенко К.Л.– засновник теоретичного програмування в Україні;
Для закріплення вивченого матеріалу пропонуються такі завдання, як «Українські імена в інформатиці» та «Український ланцюжок», де необхідно поставити у відповідність подані дані про українських учених-творців інформатики. Після вивчення даної теми учні 9-х класів виготовили збірку «Історія розвитку інформаційних технологій в Україні».
Важливим напрямом патріотичного виховання є використання на уроках елементів українознавства – вивчення культури та традицій нашого народу. Так, при вивченні теми «Графічний редактор Paint», учні п’ятого класу повинні розмалювати писанки, а учні дев’ятого класу – створити малюнок ружі (старовинна назва троянди, візерунки якої вишивали на сорочках та рушниках). Під час даних уроків пропоную переглянути презентації (випереджувальне домашнє завдання), що допомагають ознайомитися з мистецтвом писанкарства в Україні та з історією української вишивки. При вивченні теми «Основи векторної графіки» пропоную створити свою писанку та листівку до 9 травня, використовуючи векторний редактор MSWord. Також учні створюють тематичні малюнки, так, наприклад, до дня міста, ювілею школи. Вивчаючи тему «Графічний редактор Paint» учні створюють екологічні плакати. Вони повинні усвідомлювати, що моральний аспект патріотизму полягає і в розвитку національної економіки, і в підтримці національного виробника, і в економічній, господарській порядності власників підприємств тощо.
Отже, повноцінне формування особистості школяра не може позитивно реалізовуватися без патріотичної основи.
 Сьогодні як ніколи важливо спрямовувати дітей на вибір громадянсько – національних ідеалів та ціннісних орієнтацій у їхньому житті. 
У процесі вивчення інформатики створена та ефективно діє система патріотичного виховання.
Дівніч А.П., вчитель інформатики НВК № 56


Комментариев нет:

Отправить комментарий