пятница, 25 сентября 2015 г.

Учитель має бути творцем...

Учитель має  бути творцем.
Мистецтво навчання полягає не в
умінні  повідомляти, а в умінні
збудувати та оживляти
А. Дістервег
Свої уроки  Олена Вікторівна Самініна, учитель зарубіжної літератури спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 52 з поглибленим вивченням української мови ім..Т.Г.Шевченка, намагається зробити засобом розвитку творчих здібностей учнів, їхніх талантів, інтересів, самовираження та самореалізації, розвиває постійне прагнення до пізнання й самовдосконалення.
Двосторонній обмін інформацією є найбільш важливою складовою всіх інтерактивних методів навчання, саме в такій взаємодії народжується творчість, а групові форми організації навчання використовуються як основний механізм розвитку особистості.
Метод проектування допомагає учневі бути не пасивним реципієнтом готових знань, а суб'єктом навчання, який активно включається у спільну діяльність, відчуває себе рівноправним учасником діалогу, співтворцем. Це саме той вид діяльності, який наочно демонструє практичне застосування набутих знань. Активна взаємодія учнів у процесі навчання означає зняття заборони на спілкування й стимулювання того, що сприяє перетворенню навчання з індивідуальної діяльності в спільну працю.
Уроки, насичені мультимедійною інтерактивною наочністю, роблять навчання більш яскравим і різноманітним, що спонукає учнів до самостійної дослідницької роботи, яка може бути як індивідуальною, так і колективною під керівництвом учителя. Колективна пізнавальна діяльність більш емоційна і привчає до прояву ініціативи. Участь у ній дозволяє дітям займатися творчістю, формує універсальність знань, передбачає самостійну постановку проблеми, добір джерел та літератури, інтерпретацію й оцінку подій.
Результати діяльності  показали, що взаємодія мистецтв у педагогічному процесі, комплексне використання різних методів та прийомів навчання для формування в учнів культурологічної компетентності, реалізує наступні можливості:  
- допомагає глибше відчувати особливості та специфіку літератури;
- стимулює формування в учнів цілісного уявлення про мистецтво;
- розкриває особливості творів, літературних явищ і фактів у широкому культурному контексті;
-  висвітлює зв’язки літератури з філософією, міфологією, фольклором, звичаями, віруваннями, культурними традиціями різних народів і національностей;
- розширює ерудицію учнів, виховує їхню загальну культуру, повагу до національних і світових традицій;
- позитивно впливає на підвищення рівня художньої та загальної естетичної культури учнів;

- сприяє особистісному розвитку та розкриттю творчого потенціалу.
    
 Анкетування серед учнів доводить, що зарубіжна література є одним із улюблених предметів - це відмічають 83 % учнів.
       Результатом упровадження досвіду можна вважати такі досягнення учнів:
- підвищення рівнів загального культурного розвитку, якості знань учнів;
- підвищення рейтингу участі у міжнародних конкурсах  :  «Русский медвежонок – языкознание для всех» ( 2011р.- 78 учасників; 2012р. - 88 учасників,  2013 р.- 95 учасників);  «Гренадери, вперед», «Наші герої – наші перемоги» (2012р .- ІІ м);
- призери  ІІ (міського) туру Всеукраїнських учнівських олімпіад
( 2010 р – ІІ, ІІІ м.; 2011 р.  – ІІ м.; 2012 р. – І м.; 2013 р.  – ІІ м.);
- призери  ІІ (міського) етапу  Всеукраїнського конкурсу-захисту науково- дос-лідницьких робіт МАН у секції «Російська мова» (2012 р.- ІІІ м.); у секції «Світова література»  (2013р.- ІІ м.);
- переможці в обласному конкурсі «Оживають герої на екрані у рекламі» на кращий буктрейлер до книги (2013р.-  ІІ м.);
- переможці в обласному конкурсі «Космічні фантазії» (2011 р.- І м.;
2012 р. – ІІ м.);
- переможці в обласному поетичному конкурсі «Дебют» (2011 р. – ІI м.; 2012 р.- ІI м.) та «Поетичний вернісаж»  (2011 р. - І м.; 2012 р.- І м. ; 2013р.- ІІ м.);
- переможці  в міському конкурсі «Херсонщина пам’ятає» в номінації декламування та в номінації на кращу літературно-музичну композицію (2011 р. - І м.; 2012 р.- ІІ м.; 2013 р - І м.) .


Комментариев нет:

Отправить комментарий